Po boku Médi Bédi a Calvina a Hobbse se obrázkové osudy nejvyššího představitele katolické církve objevovaly v nejstarším italském časopise pro děti Il Giornalino tak dlouho, až jeho prodej vyrostl na půl milionu výtisků a autoři si troufli na knižní verzi v italštině i angličtině.
Zkušená autorská dvojice Toni Pagot a Sergio Toppi čelila . především problému zdánlivé "neakčnosti" života nejvyššího církevního představitele, zvládli to však s bravurou sobě vlastní: prakticky na každou stránku dostali nějaké to Bang bang! či Swissst!, ať už šlo o pokus o atentát, lyžařské kousky či brankářské úspěchy mladého Karola Wojtyly a také jeho taneční bravuru na bálech v rodných polských Wadowicích.
Komiksu, jehož děj začíná v roce 1978 pohledem na la fumata bianca (bílý kouř) stoupající ze Sixtinské kaple, jenž signalizuje zvolení nového papeže, nechybí ani tragický rozměr, když jedenáctiletý Karol ztrácí v jednom roce matku i jediného bratra.
Scénář ostatně poměrně nosně rozehrál dílčí osudy papeže na lákavém pozadí boje hrdiny se silami temnoty, ať už šlo o komunistické tajné služby či, v rámci epizodického odskočení do světa MAUS, s dozorci v nacistickém koncentračním táboře. Ve všech situacích vystupuje budoucí náměstek Kristův jako autentický hrdina, aniž by ovšem děj sklouzl k nadměrné schématičnosti.
Suverénní kresebné zpracování odpovídá kvalitě vlastní druhé vlasti komiksu, jíž Itálie bezesporu je. Vydavatel Tommaso Mastrandrea se sice před vydáním netajil s obavami z kritiky Vatikánu, fakt, že komiks v ranní římské hromadné dopravě vypadává z kufříků nunciům i kadinálů však naznačuje, že jeho obavy byly zbytečné.
Zkušená autorská dvojice Toni Pagot a Sergio Toppi čelila . především problému zdánlivé "neakčnosti" života nejvyššího církevního představitele, zvládli to však s bravurou sobě vlastní: prakticky na každou stránku dostali nějaké to Bang bang! či Swissst!, ať už šlo o pokus o atentát, lyžařské kousky či brankářské úspěchy mladého Karola Wojtyly a také jeho taneční bravuru na bálech v rodných polských Wadowicích.
Komiksu, jehož děj začíná v roce 1978 pohledem na la fumata bianca (bílý kouř) stoupající ze Sixtinské kaple, jenž signalizuje zvolení nového papeže, nechybí ani tragický rozměr, když jedenáctiletý Karol ztrácí v jednom roce matku i jediného bratra.
Scénář ostatně poměrně nosně rozehrál dílčí osudy papeže na lákavém pozadí boje hrdiny se silami temnoty, ať už šlo o komunistické tajné služby či, v rámci epizodického odskočení do světa MAUS, s dozorci v nacistickém koncentračním táboře. Ve všech situacích vystupuje budoucí náměstek Kristův jako autentický hrdina, aniž by ovšem děj sklouzl k nadměrné schématičnosti.
Suverénní kresebné zpracování odpovídá kvalitě vlastní druhé vlasti komiksu, jíž Itálie bezesporu je. Vydavatel Tommaso Mastrandrea se sice před vydáním netajil s obavami z kritiky Vatikánu, fakt, že komiks v ranní římské hromadné dopravě vypadává z kufříků nunciům i kadinálů však naznačuje, že jeho obavy byly zbytečné.