
Jsem sedlák od Chlumce a tak to také podám. Pokud by se hra prodávala hned od počátku jako budgetovka s vědomím,že to je céčkový titul, snad by se daly obě oči přimhouřit. Nicméně hra se prodává za plnou cenu a to se nedá přehlížet. Budgetová hra je pro mě ta, kterou potkám v hypersuperultra marketu a přihodím ji do nákupního košíku mezi nekvalitní potraviny a dvakrát octem omyté maso. Tam patří a tam je její místo. Nicméně hra je prodávána za stejné peníze jako skutečné tříáčkové tituly a chtě nechtě se musí postavit kritice čelem.
Hra Aliens: Colonial Marines (ACM) je rozšíření filmového světa a příběhová stránka je jediné stéblo, kde se topící hra může chytit. Věřím tomu, že se najde dosti sebemrskačů, kteří hru dají právě kvůli příslušnosti do universa Vetřelců. Nicméně, ani po dějové stránce nestačí a prostě jí dojde dech. Jedna z mála věcí, která mě potěšila je přítomnost androida s tváří Lance Henriksena.
Vývoj ACM započal již před několika lety a první uvedení mělo nastat v roce 2008 a je to zatraceně znát. Některé zdroje uvádějí až 2001. Po různých restartech a odvoláních a oznámeních o odvolání odvoláních máme rok 2013 a gameska se objevila na pultech obchodů. Osobně si nemyslím, že by herní vývojáři byli přímo neschopní, ale čím povětšinou vývoj trpí, jsou peníze. Jen málokteré studio se může zavřít a pracovat zcela nezávisle na okolním světě. To je devízou mála finančně nezávislých studií, které si jsou plně vědomy hodnoty své značky. Hra bude až bude a bude dokonalá. Problém jsou tedy akcionáři a ty zajímají pouze čísla. Stálo nás to spousty peněz, tak šup s tím ven. Pěkně za plnou cenu, rozjet reklamní kampaň a budou černá čísla. Nebudou.
Přesně tak hra působí. Nedodělaně. Xenomorphové jsou tupci k pohledání a lidští protivníci také nemohou mluvit o umělé inteligenci. ACM pohání Unreal engine třetí generace a rozhodně si z něj nebere to nejlepší. Grafická stránka hry je obstarožní, textury problikávají a stalo se mi, že jsem se propadl mimo mapu. Animace také za moc nestojí. Hra by neobstála ani v ostré konkurenci DOOM 3 a to hra vyšla již v roce 2004! K tomu přidejme krátkou herní dobu a je tu jasný kandidát na herní malinu 2013. Abych parafrázoval jednu nejmenovanou komerční televizní stanici, tak dám zvířátko na konec a tím je hudební doprovod, který byl dobrý.
Aliens: Colonial Marines jsem dostal k recenzování ve formě jedniček a nul. Tudíž v podobě aktivačního klíče pro službu Steam. Jsem asi staromódní, ale mám rád krabičku, na kterou si mohu sáhnout nebo z ní sfouknout prach. Nemám tuto službu příliš v lásce, neboť to, co by mělo být komfortní, se občas zvrhne v peklo. Naposledy jsem si tímto peklem prošel s hrou Deus Ex 3, kdy jsem strávil přes půl dne instalací se záhadnou chybovou hláškou,abych se při pozdním odpoledni dozvěděl na hráčském fóru, že problémem je antivir. Stačí ho prý po dobu instalace vypnout!Současně s instalací byl se mnou v reálném čase na Skype hráč, který tento titul zpirátil a škodolibě se mi smál. Proč to píši? Hra měla mít hororové prvky a ty jsem si skutečně prošel při instalaci (vizte povídku v pokračování článku, které vyjde za týden).
Když jsem se psychicky vzpamatoval, tak jsem v rámci objektivity postupně přenesl svůj Steam účet na další dvě PC sestavy. Vše se cyklicky opakovalo snad jen s rozdílem totálního pádu operačního systému. Věc jsem konzultoval s kolegou a ten zaznamenal podobné události. Nebudu tvrdit, že služba Steam je nutně špatná. To rozhodně ne, je vhodná pro multiplayerové a online hry. Hráč, který na síti stráví stovky a dost možná tisíce hodin pak nezaznamená tyto galeje. V případě kratičkého singleplayeru považuji výše uvedený horor za šikanu.
Abych to tedy shrnul. Samozřejmě v čase, ve kterém sepisuji tyto řádky, již kolují webem exkluzivní recenze. Nedalo mi to a nakoukl jsem. Recenzenti popisují podobné zážitky jako já a pak druhým dechem dodávají něco ve smyslu, ale nezoufejte, ona ta hra zase není tak špatná. Tomu nerozumím. Alines: Colonial Marines je dýchavičný smrdutý trabant, který je prodáván za cenu luxusního nadupaného sporťáku. Koncový zákazník má dostávat plnohodnotný produkt a né se stávat betatesterem.
Minimální požadavky:
OS: Windows XP SP3
Procesor: 2 GHz Intel Dual Core
Operační pamět: 2 GB RAM (XP, Vista)
HDD: 20 GB
Grafika: NVIDIA GeForce 8500/ATI Radeon HD 2600
Mezi další požadavky, jako je připojení k internetu pro aktivaci přes Steam a samotný Steam klient, je třeba :
DirectX 9
Microsoft NET 4 Framework
Visual C++ Redistributable 2005
Visual C++ Redistributable 2008
Visual C++ Redistributable 2010
drivery pro AMD CPU (u AMD procesorů)
Pokračování článku, ve kterém se podíváme na komiks Vetřelců, spolu s exkluzivní povídkou na téma instalace hry ve Steamu, přineseme za týden.