Malý Vicente věnoval papíru, vodovkám či pastelkám každou volnou chvilku. Avšak umění nebylo v oněch nelehkých časech zárukou obživy a proto ve čtrnácti letech vstoupil do technického učiliště ENASA, patřícího k automobilce Pegaso. A protože tam ve vzdělávání pokračoval, získal specializaci mechanika, technologie a materiály a technické kreslení. Budoucnost ukázala, jak moc mu byla užitečná. Brzy poté již pracoval v oddělení technických publikací ENASA, kde se podílel na přípravě katalogů. Ačkoliv zde měl velkou perspektivu, srdce ho táhlo k malování. Stále pokračoval v sebezlepšování, zkoušel různé techniky a postupně vyzrával jako francouzské víno.
Roku 1960 poprvé profesionálně ilustroval pro Afha Editorial Homérovu Iliad a Odysseu. Ve 23 letech opustil společnost ENASA a vstoupil do reklamní agentury McCann Eriksonn jako výtvarný specialista. Rok poté se stěhoval do další agentury v Zaragoze na pozici kreativního ředitele. V Aragonii se také oženil a narodila se mu tam první z jeho dvou dcer. To už však přibývaly kontakty s uměleckými agenturami a vydavatelstvími. Ilustruje další knihy a kreslí přebaly knih z westernovou tématikou.
. Roku 1970 definitivně opouští svět reklamy a věnuje se pouze kreslení. Opět navazuje spolupráci s Afha Editorial, ilustruje a také pro ně píše knihy s naučnou tematikou. Roku 1974 se naposledy stěhuje - tentokráte do sousedství Barcelony, protože v hlavním městě Katalánska je soustředěna většina vydavatelského průmyslu. Mezi lety 1976 a 1977 kreslí pro magazín Interviu černobílé obrázky ke článkům, a dále chrlí titulní stránky knih. Specializuje se na fantasy, sci-fi, horor, western a detektivky. Na konci sedmdesátých let, již známý v Evropě, vstupuje na americký trh. A v roce 1980, fascinován komiksem, vytváří svou nejslavnější postavu, rytíře a bojovníka v sérii Mercenario. Je kreslen olejem a jen první díl byl publikován ve čtrnácti zemích. Komiksu věnuje stále více času a proto jeho tvorby přebalů ubývá. Navíc v roce 1991 vytváří novou postavu nazvanou Sheriff Pat. Roku 1998 zkouší vytvářet některé obrázky v počítači – použity jsou v desátém díle Mercenaria. Loni publikuje dílo Art handbook, ve kterém nechává nahlédnout do svého ateliéru a vysvětluje mnohá ze svých tajemství tvorby. A nyní připravuje 12. díl - Mercenaria.
Výběr z díla
1. Ilustrace ke knihám
Iliad a Odyseus (1960 – 1962), Inventos que conmovieron al mundo (Vynálezy, které pohnuly světem – 1970), Historia universal de las armas (Ilustrovaná historie zbraní – 1972), Armas que conmovieron al mundo (Zbraně, které pohnuly světem – 1973), Invenciones y descubrimientos (Vynálezy a objevy – 1975), Historia ilustrada de los barcos (Ilustrovaná historie námořní navigace – 1977)
2. Knihy o jeho vlastní tvorbě
The art of Segrelles (1986) – soubor přebalů, komentovaných autorem. V. Segrelles Art Handbook (1999) – Na více jak 250, často poprvé zveřejněných, ilustracích dokumentuje Mistr způsob své tvorby, odhaluje mnohá tajemství a nechává tak nahlédnout do svého pohádkového světa z trochu jiného úhlu. Ideální jak pro jeho obdivovatele, tak pro nadšence kreslení.
3. Komiksy
. El Mercenario, El Sheriff Pat 1 – El expediente Mojado (Ediciones B, 1992) – veselé, vtipné, až satirické příběhy kreslené perokresbou. El Sheriff Pat 2 – El la Santa María (Ediciones B, 1992) – krátký příběh publikovaný v několika magazínech, Un alto en el camino (A bump on the road) – Heavy Metal Magazine, NY, 1997
4. Computer art
Od roku 1998 se Segrelles pokouší, unaven olejomalbou, o vytváření seriálů digitizerem.
Význam Segrellese pro komiks
Tvorba Vicente Segrella má své zvláštní a ojedinělé místo na piedestalu evropského komiksu. Při prohlížení jeho alb totiž napadne jediné přirovnání – obrazy. A opravdu. Fantasy je přeci žánr, který přímo svádí k okázalým, rozmáchlým tahům štětcem, k freskám, zachycujícím hrdiny, bohy a netvory v jejich nesmiřitelném a nekonečném zápase. Právě Segrelles však dosáhl vrcholného mistrovství při skloubení dvou rozdílných stylů – malováním heroických ilustrací k fantasy románům (např. Luis Royo) - vždyť on sám jich vytvořil desítky, a kreslením komiksů. Ponořit se do jeho příběhů tak znamená připravit se na pořádnou porci krásy. Ale pozor! Krásy famózně ztvárněné. Navíc udivuje další skutečnost: autor kreseb je i zároveň autorem scénáře. Málokdy se stává, aby se v jedné osobě spojil takový talent výtvarný i literární.
Roku 1960 poprvé profesionálně ilustroval pro Afha Editorial Homérovu Iliad a Odysseu. Ve 23 letech opustil společnost ENASA a vstoupil do reklamní agentury McCann Eriksonn jako výtvarný specialista. Rok poté se stěhoval do další agentury v Zaragoze na pozici kreativního ředitele. V Aragonii se také oženil a narodila se mu tam první z jeho dvou dcer. To už však přibývaly kontakty s uměleckými agenturami a vydavatelstvími. Ilustruje další knihy a kreslí přebaly knih z westernovou tématikou.
. Roku 1970 definitivně opouští svět reklamy a věnuje se pouze kreslení. Opět navazuje spolupráci s Afha Editorial, ilustruje a také pro ně píše knihy s naučnou tematikou. Roku 1974 se naposledy stěhuje - tentokráte do sousedství Barcelony, protože v hlavním městě Katalánska je soustředěna většina vydavatelského průmyslu. Mezi lety 1976 a 1977 kreslí pro magazín Interviu černobílé obrázky ke článkům, a dále chrlí titulní stránky knih. Specializuje se na fantasy, sci-fi, horor, western a detektivky. Na konci sedmdesátých let, již známý v Evropě, vstupuje na americký trh. A v roce 1980, fascinován komiksem, vytváří svou nejslavnější postavu, rytíře a bojovníka v sérii Mercenario. Je kreslen olejem a jen první díl byl publikován ve čtrnácti zemích. Komiksu věnuje stále více času a proto jeho tvorby přebalů ubývá. Navíc v roce 1991 vytváří novou postavu nazvanou Sheriff Pat. Roku 1998 zkouší vytvářet některé obrázky v počítači – použity jsou v desátém díle Mercenaria. Loni publikuje dílo Art handbook, ve kterém nechává nahlédnout do svého ateliéru a vysvětluje mnohá ze svých tajemství tvorby. A nyní připravuje 12. díl - Mercenaria.
Výběr z díla
1. Ilustrace ke knihám
Iliad a Odyseus (1960 – 1962), Inventos que conmovieron al mundo (Vynálezy, které pohnuly světem – 1970), Historia universal de las armas (Ilustrovaná historie zbraní – 1972), Armas que conmovieron al mundo (Zbraně, které pohnuly světem – 1973), Invenciones y descubrimientos (Vynálezy a objevy – 1975), Historia ilustrada de los barcos (Ilustrovaná historie námořní navigace – 1977)
2. Knihy o jeho vlastní tvorbě
The art of Segrelles (1986) – soubor přebalů, komentovaných autorem. V. Segrelles Art Handbook (1999) – Na více jak 250, často poprvé zveřejněných, ilustracích dokumentuje Mistr způsob své tvorby, odhaluje mnohá tajemství a nechává tak nahlédnout do svého pohádkového světa z trochu jiného úhlu. Ideální jak pro jeho obdivovatele, tak pro nadšence kreslení.
3. Komiksy
. El Mercenario, El Sheriff Pat 1 – El expediente Mojado (Ediciones B, 1992) – veselé, vtipné, až satirické příběhy kreslené perokresbou. El Sheriff Pat 2 – El la Santa María (Ediciones B, 1992) – krátký příběh publikovaný v několika magazínech, Un alto en el camino (A bump on the road) – Heavy Metal Magazine, NY, 1997
4. Computer art
Od roku 1998 se Segrelles pokouší, unaven olejomalbou, o vytváření seriálů digitizerem.
Význam Segrellese pro komiks
Tvorba Vicente Segrella má své zvláštní a ojedinělé místo na piedestalu evropského komiksu. Při prohlížení jeho alb totiž napadne jediné přirovnání – obrazy. A opravdu. Fantasy je přeci žánr, který přímo svádí k okázalým, rozmáchlým tahům štětcem, k freskám, zachycujícím hrdiny, bohy a netvory v jejich nesmiřitelném a nekonečném zápase. Právě Segrelles však dosáhl vrcholného mistrovství při skloubení dvou rozdílných stylů – malováním heroických ilustrací k fantasy románům (např. Luis Royo) - vždyť on sám jich vytvořil desítky, a kreslením komiksů. Ponořit se do jeho příběhů tak znamená připravit se na pořádnou porci krásy. Ale pozor! Krásy famózně ztvárněné. Navíc udivuje další skutečnost: autor kreseb je i zároveň autorem scénáře. Málokdy se stává, aby se v jedné osobě spojil takový talent výtvarný i literární.