Seznamte se s Brokem. Jediným podvraťákem, který dokáže svým důvtipem natrhnout kožich i světoznámému tlustému požírači lasagní Garfieldovi.
Brok je pouliční pes. Balí feny háravé i neháravé, žebrá pivo před hospodou, probouzí se s kocovinami, občas na dost divných místech. Zasvěcuje čtenáře do radostí a strastí svého psího života. Teď už jen zbývá očichat se navzájem, vyválet se ve zdechlé rybě a vyrazit společně do ulic.
Po prvním otevření tohoto omnibusu plného černobílých stripů si člověk řekne, že vlastně nejde o nic převratného. Vypadá jako tuctový stripařský počin, který neurazí kresbou ani humorem. To ovšem pouze na první otevření! Jakmile se do Štěků začtete, není jednoduché přestat a nesmát se. Štěky postupně gradují, strip za stripem, štěk za štěkem.
Příjemně amorálním a nekorektním humorem se Brok pohybuje někde na rozhraní mezi vychytralým Garfieldem a drsně syrovým Red Meatem od Maxe Cannona. Blíž má ale paradoxně ke Garfieldovi, tedy paradoxně na psa. Sekundují mu bizarní vedlejší postavy jako lehce retardovaný pes Alík či těžce rasistický Rex. Potkáte tu i celou řadu jiných psů, fen a koček, ale také prasata, orangutana, slona, bobra, veverku, medvěda, tygra, chobotnici... To není výčet nových morfů pro Power Rangers, ani sčítání zvěře v ZOO. Takhle vypadá skutečný repertoár Brokových občasných sidekicků a vedlejších postav, tedy jen přibližný výčet. A nesmíme při tom zapomenou ani na lidi.
Brok se v první polovině knihy protlouká svým životem pouličního psa. Nakonec se probouzí s kocovinou v útulku, vyhne se o fous kastraci, avšak novému páníčkovi se vyhnout nedokáže. Z útulku si jej tedy ve druhé polovině knihy odváží autem do své maringotky cirkusový klaun. Důvod je prostý, potřebuje živou dělovou kouli pro své vystoupení.
Ve druhé polovině komiksu je gradace nejpatrnější a díky cirkusovému prostředí vyhnaná až do naprostých surrealistických absurdit. Broka si například osedlá opice třímající chapadla chobotnice, jež se přisála Brokovi na hlavu, jako otěže. Těžko pochopitelné, těžko vysvětlitelné, ale naprosto k popukání.
Povedené jsou i situace, kdy se Brok a klaun snaží po svém vycvičit jeden druhého. Zvířata a lidé si v těchto stripech totiž navzájem nerozumí, a tak vznikají zajímavé dialogické monology. Samozřejmě, že Brok nemá ponětí, za jakým účelem byl adoptován.
Jednotlivé stripy jsou seřazeny tématicky a dávají tak dohromady větší celky, stripy na pokračování. Každý strip obstojí sám o sobě, ale v kontextu stripů předchozích je jejich vyznění mnohdy ještě vtipnější. Štěky Broka Špindíry zachycují celkem čtyři roky Brokova života. Patrný je zde vývoj kresby. První tři roky se Brok blíží svojí vizáží něčemu, co by se dalo popsat jako trpasličí knírač. Poslední rok trpí markantní změnou v dobrmana kříženého s chrtem, který proběhl pod štětcem šílenému výtvarníkovi z Cartoon Network. Naštěstí prostředí (pozadí) je s přibývajícími léty propracovanější.
Při čtení se budou bavit zejména majitelé psů, protože psí chování je zde dokonale odpozorováno a zachyceno s patřičnou nadsázkou. Humor v knize obsažený je však natolik ujetý a intenzivní, že ani leckteré oko kočkomilcovo nezůstane suché smíchy. Tohohle psího hajzlíka si zkrátka oblíbíte natolik, že se s ním budete na konci knihy jen těžko loučit a vždy se k němu budete rádi vracet.
Štěky Broka Špindíry původně vycházely v Jihlavském deníku jako strip Štěky dne. Autorem scénářů i kreseb je Petr Kopl. Vydalo nakladatelství CREW.