Příběh, jehož hlavní linie jsou v prvním albu série pouze naznačeny tak, aby čtenář dychtil co nejdříve zjistit, jak to celé dopadne, a zároveň aby autorům ponechávaly volnou ruku k jejich libovolnému splétání, je tedy sci-fi odehrávající se někdy v technologicky vyspělé budoucnosti. V budoucnosti bez družic a kosmických lodí, zato se zdevastovanou pevninou a s přízračným „Zlatým Městem“ pouze pro vyvolené.
Autorem série, z níž dosud nakladatelství Delcourt vydalo ve Francii čtyři alba, je scénárista Daniel Pecqueur, který začal psát komiksové scénáře až ve . svých třiceti letech, když předtím studoval herectví, absolvoval školu pro piloty a závodil ve formuli 3000; proslavil se zejména jako scénárista série „Thomas Noland“. Ani kreslíř Nicolas Malfin není typickým vzorkem komiksového kreslíře (který od malička nedělá nic jiného, než kreslí, pak absolvuje uměleckou průmyslovku apod…) – vystudoval fyziku materiálů na univerzitě v Orléansu. Teprve pak zúročil své kreslířské nadání, věnoval se psychodramatům, navrhoval karetní hry a samozřejmě začal kreslit i komiksy.
Malfinova kresba je líbivá, mně osobně se zdá, že je až příliš líbivá. Je natolik líbivá, že i rozsáhlá smetiště na pevnině působí úhledně a uspořádaně, že bezútěšná pustina na str. 22 má v sobě kus romantického kouzla, že i špinavý zakouřený lokál kdesi ve městě nám připadá jako nepříliš odpudivé, i když málo útulné místečko určené k odpočinku a zábavě. Malfin používá minimálního šrafování a je nepřekonatelný tam, kde je potřeba nakreslit futuristickou helikoptéru, reaktivní vznášedlo či úhledný labyrint města budoucnosti. Co se týče postav, nemohu se zbavit dojmu, že je kreslíř obkreslil z některé počítačové akční hry…
Scénář v tomto prvním dílu série rozjíždí celou řadu dějových motivů, a jsem opravdu zvědav, zda se je podaří všechny postupně skloubit dohromady. Máme zde Harrisona Bankse, proti němuž kuje pikle jeho sekretářka, tajemná žena se zeleně svítícíma očima, a již zmíněného Brasova; řádovou sestru Leu, která od Bankse vymáhá vakcínu proti malárii; sběratele mrtvol Šakala, kterého Banks v závěrečné rvačce pravděpodobně usmrtí, což ale není zase tak jisté; Appla a jeho ochočeného pelikána, který snímá miniaturní kamerou vše, co během letu vidí; černocha Ifo a světlovlasou Kumiko, vykradače vraků, kteří se spolu s Applem starají o malou, asi pětiletou dívenku; a nakonec Brasovova bratra, nesmírně schopného mechanika, který žije u opuštěné benzinové pumpy kdesi ve vnitrozemí…
Pro upřesnění musím na závěr dodat, že pevnina, na které se odehrává většina děje, není tak docela zdevastovaná. Můžeme se o tom přesvědčit na str. 34 alba, kde sledujeme přílet sestry Ley do vcelku pohledného města, a také na str. 48, kde se můžeme pokochat siluetou dalšího (?) velkoměsta, efektně ozářeného zapadajícím sluncem. Na zdevastované pevnině by se také nejspíš nevyskytovaly tak perfektní policejní čluny a tak perfektní poldové, jako na závěrečné stránce první epizody série Golden City. Počkejme si na další díly, které nám jistě ukáží, zač je toho loket…