Krátce ze světa a z děje prvního dílu: na pořadu dne je klíčové jednání francouzské diplomacie s vyslanci nejmenované rozvojové země; v sázce je nejen bohatství a prosperita, ale samozřejmě nezanedbatelná porce politického vlivu. Jenže ve vysoké hře papírů, slov a peněz se náhle objevuje šedá eminence, zahalená tajemstvími a magií iluze a šílenství… A v druhém díle Kodových okultních pletich jde opravdu do tuhého: travoltovský primabalerín za asistence svedené čokoládové krasavice vstupuje do šamanova pokoje a z minulosti se kolem něj rojí další krásné ženy, okultní předměty mění majitele, klíčové jednání se pomalu blíží, a vše nasvědčuje tomu, že i posledního francouzského zastupitele má Barrio Jésus tvrdě v rukou…
.
Vývoj událostí zůstává tajemným až do vrcholného okamžiku; skrytost a zákulisní manipulace pochopitelně vrcholí právě před ním, ale ani po něm se scénárista Jean Dufaux neuchyluje k lacině želízkářskému happyendu: ačkoliv jednání nakonec nedopadnou katastrofou, identita "Boha šakalů" zůstane záhadou i nadále…
.
. Sympatické náladové tónování i kreslířské experimenty s proměnami osob a věcí ale bohužel sráží Grensonova neschopnost udržet pevnější linku v obličejích a postavách. Vzhledem k tomu, že na interakci postav je příběh založen především (do zásvětních halucinací se ke zklamání čtenářově podíváme opravdu málokdy), je to chyba poměrně podstatná - vlastně většina políček vypadá jako zrcadla z petřínského bludiště…
Což se pravděpodobně podepsalo i na prodejnosti doposavad (a u nás zřejmě i nadlouho) dvoukusové série. BB art v jejím vydávání pokračovat nebude (přičemž francouzský Lombard momentálně vede o pouhé dva kousky), a to nejen kvůli mimořádně slabému prvnímu dílu, který čtenáře spíš odradil než přitáhl… (Š)Koda.