. Mezi vystavenými doprovodnými články (rovněž původně otištěnými v Reflexu) se dostalo na krátké medailony Ondřeje "Ferdy" Sekory a Jana "Rychlého šípu" Fischera, pojednání kunsthistorika Tomáše Pospiszyla o různých podobách devátého umění, povídání s Kájou Saudkem a pochopitelně i podrobnější představení Štěpána Mareše (Zelený Raoul) a Miloše Gašparce (Hana a Hana). Bohužel nedošlo na poměrně zásadní text Životy superhrdinů, který svého času pro Reflex napsal Tomáš Baldýnský spolu se Štěpánem Kopřivou a Jiřím Pavlovským.
Jako doplněk byly ve výstavní prostoře porůznu rozmístěny citáty známých lidí, kteří se pozitivně vyjádřili na adresu "nekonečného příběhu České republiky očima ufona".
. První, co návštěvníka udeřilo do očí, byla překvapivě nízká technická kvalita reprodukcí, a to jak vystavených komiksů, tak i doprovodných textů. Až na drobné výjimky byly všechny scanovány z tištěné podoby a následně ještě zvětšeny, takže výsledek byl neostrý až rozplizlý. Určité výhrady pak bylo možné mít i k rozmístění výstavy v prostoru - panely zachycující jednotlivé fáze vzniku Zeleného Raoula (od psaného scénáře, přes kresbu tužkou a vytažení tuší, až po počítačový coloring) byly umístěny mezi okny, takže podívat se na dva sousední současně bylo obtížné, na víc než dva už zcela nemožné.
. Na druhou stranu výstava bezpochyby dokonale zmapovala především ufounovu historii. Nechyběl žádný z klíčových momentů celého seriálu (autoři výstavy s očividným potěšením vypíchnuli díl, kvůli kterému se musel Reflex omluvit bývalému ministrovi Karlu Březinovi), takže příznivci zeleného mužíka s hadovkou si určitě přišli na své. Mně osobně nejvíc zaujala dávno zapomenutá informace o tom, že Kája Saudek dostal svého času nabídku nakreslit komiks podle scénáře filmu Akumulátor…
Foto: internet