Výstava je podstatná tím, že ukazuje žánrovou různorodost a pestrost stylů zúčastněných autorů, jejichž vysoký počet může někoho i zarazit. Důležité je, že dává prostor nejen české špičce, ale i těm, kteří na první pohled teprve hledají svůj styl a ke zvládnutí svého řemesla potřebují urazit nějakou cestu. V žádném dosud vyšlém sborníku neuvidíte tuhle příjemnou barvitost tak zjevně. Kromě toho je katalog k výstavě skutečně praktickou publikací, která kromě ukázek z komiksů nabízí stručné medailony autorů s výčtem jejich dosavadní činnosti a kontaktem.
V prostoru dvou malých galerií na brněnské radnici je možné vidět necelé čtyři desítky komiksů nebo úryvků z nich a udělat si vlastní názor, jak na tom vlastně jsme. Existuje opravdu nějaká Generace Nula se svými charakteristikami a jaká je její budoucnost? Jeden z organizátorů přehlídky Tomáš Prokůpek se ve svém krátkém přehledovém článku v katalogu snaží vytvořit její profil jako generace mladé a pružné, která je v kontaktu se světem, komiksu se věnuje z nadšení a často bez vidiny honoráře a pomalu se snaží pronikat na jiné než české trhy.
. .
O generaci nepochybně jde, přestože její autory nespojuje žádný styl či téma. Sdílí v podstatě jen časoprostor a médium. Jinak jde ale většinou o dost vyhraněné individuality jdoucí vlastním směrem. Na výstavě tak vedle sebe najdete vtipné stripy Petra Pavlána s názvem 666 případů komisaře Pinzetty či se superhrdinstvím chytře polemizující dílo Václava Šlajcha 815 tajemství fialové krabičky. Do očí vás udeří expresivně a s nadsázkou znázorněná sexuální scéna z nového dílu Volemana Jiřího Gruse, stejně jako melancholický čtyřstránkový komiks Pavla Čecha Přání. Perfektně se pobavíte u naivní kresby i skvělého příběhu Brejle od Vhrstiho, a vzápětí zůstanete přimrazeni u depresivní kresby noirové Ústřice času Jan Šillera. A podobně by šlo pokračovat dál. Na výstavě narazíte i na další známá jména, jako je Adolf Lachman, Tomáš Kučerovský, Jan Bažant, Branko Jelinek, Karel Jerie a další.
Přestože styčných bodů, na které byste mohli přijít z pouhého pohledu na jejich díla, není mnoho, název Generace Nula naznačuje, že jde o začátek. Jsou to lidé, kteří stojí na začátku něčeho, o čem zatím nevíme, co to je. S lehkou nadsázkou se to dá přirovnat k národnímu obrození. Přestože jsou všichni jiní, spojuje je jedna věc - stojí u zrodu.
. .
Výstava v prostorách galerie U Dobrého Pastýře a galerie Kabinet na Radnické 4 v Brně potrvá do 19. září.
V prostoru dvou malých galerií na brněnské radnici je možné vidět necelé čtyři desítky komiksů nebo úryvků z nich a udělat si vlastní názor, jak na tom vlastně jsme. Existuje opravdu nějaká Generace Nula se svými charakteristikami a jaká je její budoucnost? Jeden z organizátorů přehlídky Tomáš Prokůpek se ve svém krátkém přehledovém článku v katalogu snaží vytvořit její profil jako generace mladé a pružné, která je v kontaktu se světem, komiksu se věnuje z nadšení a často bez vidiny honoráře a pomalu se snaží pronikat na jiné než české trhy.
. .
O generaci nepochybně jde, přestože její autory nespojuje žádný styl či téma. Sdílí v podstatě jen časoprostor a médium. Jinak jde ale většinou o dost vyhraněné individuality jdoucí vlastním směrem. Na výstavě tak vedle sebe najdete vtipné stripy Petra Pavlána s názvem 666 případů komisaře Pinzetty či se superhrdinstvím chytře polemizující dílo Václava Šlajcha 815 tajemství fialové krabičky. Do očí vás udeří expresivně a s nadsázkou znázorněná sexuální scéna z nového dílu Volemana Jiřího Gruse, stejně jako melancholický čtyřstránkový komiks Pavla Čecha Přání. Perfektně se pobavíte u naivní kresby i skvělého příběhu Brejle od Vhrstiho, a vzápětí zůstanete přimrazeni u depresivní kresby noirové Ústřice času Jan Šillera. A podobně by šlo pokračovat dál. Na výstavě narazíte i na další známá jména, jako je Adolf Lachman, Tomáš Kučerovský, Jan Bažant, Branko Jelinek, Karel Jerie a další.
Přestože styčných bodů, na které byste mohli přijít z pouhého pohledu na jejich díla, není mnoho, název Generace Nula naznačuje, že jde o začátek. Jsou to lidé, kteří stojí na začátku něčeho, o čem zatím nevíme, co to je. S lehkou nadsázkou se to dá přirovnat k národnímu obrození. Přestože jsou všichni jiní, spojuje je jedna věc - stojí u zrodu.
. .
Výstava v prostorách galerie U Dobrého Pastýře a galerie Kabinet na Radnické 4 v Brně potrvá do 19. září.