Série Královnin rytíř, jejíž první tři díly na český trh uvedlo nakladatelství Talpress, je úspěšným dílem korejského autora Kim Kang-Wona, který je, mimo jiné, otcem i dalšího populárního díla - I. N. V. U. (I Envy You), jehož děj se točí kolem čtyř šestnáctiletých dívek a vztahů mezi nimi a jejich okolím. Ač se nadhozené téma může zdát sebevíc banální, přísluší se zmínit, že Kang-Won své příběhy obohacuje o zvláštní mystiku, která jim (nemluvě o kvalitním literárním zpracování) propůjčuje specifický náboj. A nejiná je i krátká série Královnin rytíř.
Love story
Čtenář je uveden do děje po výletu rodiny Leeových do jižního Bavorska k „pohádkovému“ zámku Neuschwanstein (bystrý čtenář si nyní vzpomene na soutěž o nových sedm divů světa, které se zmiňovaná stavba taktéž účastnila), kde se mladá hrdinka Yuna Lee zřítila do rokle, v níž si zranila nohu. Její kamarád Kahyun Song, který ji měl hlídat, si tou dobou užíval sněhových radovánek, a tak není divu, že Yunini bratři (zejména prostřední z nich - Hyun) mu celou záležitost kladou za vinu. Ovšem to, o čem má tušení jenom samotná Yuna, je, že jí život zachránil podivný muž ve zbroji, rytíř Rieno ze země zvané Fantasma, který jí pomohl jenom s tou podmínkou, že se za něj provdá a stane se jeho královnou.
Yunin otec veškerý svůj čas věnuje zaměstnání a matka odjíždí zpátky do Bavor, aby završila své pilné studium získáním doktorátu. Yuně tak chybí pevná opora, kterou v rodičích měla. Nenalézá ji ani ve svých bratrech, kteří ji až s přehnanou starostlivostí hlídají a odhání všechny mládence, s nimiž přijde do styku. O to víc dívku mrzí, že tím, kdo jejich chováním nejvíc trpí, je právě Kahyun Song, do kterého je zamilovaná. A jako by toho bylo málo, na scéně se objevuje dívka Mari Park, která se zprvu zdá jen velmi schopnou a nestrannou. V okamžiku, kdy vycítí, že Yunin vztah ke Kahyunovi je založen na něčem víc, než na pouhém přátelství, však odhalí svoji pravou tvář intrikující manipulátorky. Yuně nezbývá téměř nic, než jen bezmocně přihlížet, a jediným potěšením jí tak zůstávají zvláštní sny, v nichž spatřuje tajemného rytíře Riena.
Když posléze odjede do Bavor navštívit svoji matku, je náhle přenesena do říše Fantasma, kde se s rytířem setkává. V tu chvíli ale spatřuje říši jako své vězení, jako zasněženou pustinu plnou ledových přízraků, a o to horší je pro ni zjištění, že jaro přinese jenom její dobrá nálada. Po marném pokusu o útěk nakonec rezignuje a jaro přichází ne z lásky k necitelnému a chladnému Rienovi, ale z radosti, že se čím dál víc o sebe dokáže postarat. Objevují se první obyvatelé říše, a nadchází den jejího jmenování královnou. K nemalému zklamání všech je však od předešlých vládkyň odlišná víc, než by kdo čekal - je nedospělá, a to po všech stránkách. Žádá, prosí, neumí rozkazovat, nenosí šperky a stará se víc o samotné lidi než svoje renomé. Znovu se objevuje Yunina trýznivá minulost, a ke všemu se mezi jejími nejvyššími rádci objevují spiklenci, kteří pomocí kouzel chtějí změnit královninu povahu a udržet jaro ve Fantasmě navždy.
Love´s not dead!
Ať už se tahle pouhá přeslazená limonáda jeví sebetriviálněji, při bližším pohledu je patrné, že Kim Kang-Won si na svém projektu dal opravdu záležet, neboť neexistuje snad jediný prvek, který by u Královnina rytíře nebyl předem pečlivě naplánován. Každý díl má svoji specifickou zvláštnost a strukturu:
První nás seznamuje s Yuniným životem, okolím a vztahy - zejména s přespřílišným opatrovnictvím jejích tří bratrů a neopětovaným vztahem ke Kahyunu Songovi.
Druhý sestává takřka celý z Yunina pobytu ve Fantasmě, kde se osamocená setkává poprvé tváří v tvář se svým zachráncem. Toho však (možná i právem) zprvu považuje za prachsprostého únosce, a protože rytíř Rieno není k jejím hysterickým záchvatům příliš tolerantní, nechává ji (na Yunino vlastní přání) jednat samostatně. Teprve tehdy malá Yuna poznává svoji nesoběstačnost, a to dokonce i ve chvílích, kdy je od ní očekávána jediná možná logická reakce.
Konečně díl třetí (zatím poslední, který u nás z celé série vyšel) začíná odhalovat očividnou paralelu světa Fantasmy s Yuniným skutečným životem, včetně vztahů, smutků i neúspěchů. Opět se zde objevuje její konkurentka Mari Park, tentokrát ovšem v roli princezny Libery, s jediným možným cílem - získat rytíře Riena jen pro sebe. Sám Rieno je zde také poprvé ztotožněn s Kahyunem Songem, a to především svým lhostejným přístupem k Yuniným citům i očividným Libeřiným záměrům.
Dokonce i role Yuniných bratrů přebírá trojice královniných rytířů - ochránců. Samozřejmá je i vizuální podobnost jejich skutečných protějšků - pokud vám při čtení prvního dílu nebylo hned jasné, proč je ta „žena“ u sporáku oslovována v mužském rodě, vězte, že autor není žádný hlupák, a v díle třetím vám tento moment znovu připomene komickou pointou baličského dialogu: „...zkusme se navzájem lépe poznat ... Co že jsi říkala, rytířko?“ - „Že jsem muž.“
Dokončení zítra.
Love story
Čtenář je uveden do děje po výletu rodiny Leeových do jižního Bavorska k „pohádkovému“ zámku Neuschwanstein (bystrý čtenář si nyní vzpomene na soutěž o nových sedm divů světa, které se zmiňovaná stavba taktéž účastnila), kde se mladá hrdinka Yuna Lee zřítila do rokle, v níž si zranila nohu. Její kamarád Kahyun Song, který ji měl hlídat, si tou dobou užíval sněhových radovánek, a tak není divu, že Yunini bratři (zejména prostřední z nich - Hyun) mu celou záležitost kladou za vinu. Ovšem to, o čem má tušení jenom samotná Yuna, je, že jí život zachránil podivný muž ve zbroji, rytíř Rieno ze země zvané Fantasma, který jí pomohl jenom s tou podmínkou, že se za něj provdá a stane se jeho královnou.
Yunin otec veškerý svůj čas věnuje zaměstnání a matka odjíždí zpátky do Bavor, aby završila své pilné studium získáním doktorátu. Yuně tak chybí pevná opora, kterou v rodičích měla. Nenalézá ji ani ve svých bratrech, kteří ji až s přehnanou starostlivostí hlídají a odhání všechny mládence, s nimiž přijde do styku. O to víc dívku mrzí, že tím, kdo jejich chováním nejvíc trpí, je právě Kahyun Song, do kterého je zamilovaná. A jako by toho bylo málo, na scéně se objevuje dívka Mari Park, která se zprvu zdá jen velmi schopnou a nestrannou. V okamžiku, kdy vycítí, že Yunin vztah ke Kahyunovi je založen na něčem víc, než na pouhém přátelství, však odhalí svoji pravou tvář intrikující manipulátorky. Yuně nezbývá téměř nic, než jen bezmocně přihlížet, a jediným potěšením jí tak zůstávají zvláštní sny, v nichž spatřuje tajemného rytíře Riena.
Když posléze odjede do Bavor navštívit svoji matku, je náhle přenesena do říše Fantasma, kde se s rytířem setkává. V tu chvíli ale spatřuje říši jako své vězení, jako zasněženou pustinu plnou ledových přízraků, a o to horší je pro ni zjištění, že jaro přinese jenom její dobrá nálada. Po marném pokusu o útěk nakonec rezignuje a jaro přichází ne z lásky k necitelnému a chladnému Rienovi, ale z radosti, že se čím dál víc o sebe dokáže postarat. Objevují se první obyvatelé říše, a nadchází den jejího jmenování královnou. K nemalému zklamání všech je však od předešlých vládkyň odlišná víc, než by kdo čekal - je nedospělá, a to po všech stránkách. Žádá, prosí, neumí rozkazovat, nenosí šperky a stará se víc o samotné lidi než svoje renomé. Znovu se objevuje Yunina trýznivá minulost, a ke všemu se mezi jejími nejvyššími rádci objevují spiklenci, kteří pomocí kouzel chtějí změnit královninu povahu a udržet jaro ve Fantasmě navždy.
Love´s not dead!
Ať už se tahle pouhá přeslazená limonáda jeví sebetriviálněji, při bližším pohledu je patrné, že Kim Kang-Won si na svém projektu dal opravdu záležet, neboť neexistuje snad jediný prvek, který by u Královnina rytíře nebyl předem pečlivě naplánován. Každý díl má svoji specifickou zvláštnost a strukturu:
První nás seznamuje s Yuniným životem, okolím a vztahy - zejména s přespřílišným opatrovnictvím jejích tří bratrů a neopětovaným vztahem ke Kahyunu Songovi.
Druhý sestává takřka celý z Yunina pobytu ve Fantasmě, kde se osamocená setkává poprvé tváří v tvář se svým zachráncem. Toho však (možná i právem) zprvu považuje za prachsprostého únosce, a protože rytíř Rieno není k jejím hysterickým záchvatům příliš tolerantní, nechává ji (na Yunino vlastní přání) jednat samostatně. Teprve tehdy malá Yuna poznává svoji nesoběstačnost, a to dokonce i ve chvílích, kdy je od ní očekávána jediná možná logická reakce.
Konečně díl třetí (zatím poslední, který u nás z celé série vyšel) začíná odhalovat očividnou paralelu světa Fantasmy s Yuniným skutečným životem, včetně vztahů, smutků i neúspěchů. Opět se zde objevuje její konkurentka Mari Park, tentokrát ovšem v roli princezny Libery, s jediným možným cílem - získat rytíře Riena jen pro sebe. Sám Rieno je zde také poprvé ztotožněn s Kahyunem Songem, a to především svým lhostejným přístupem k Yuniným citům i očividným Libeřiným záměrům.
Dokonce i role Yuniných bratrů přebírá trojice královniných rytířů - ochránců. Samozřejmá je i vizuální podobnost jejich skutečných protějšků - pokud vám při čtení prvního dílu nebylo hned jasné, proč je ta „žena“ u sporáku oslovována v mužském rodě, vězte, že autor není žádný hlupák, a v díle třetím vám tento moment znovu připomene komickou pointou baličského dialogu: „...zkusme se navzájem lépe poznat ... Co že jsi říkala, rytířko?“ - „Že jsem muž.“
Dokončení zítra.