Dobré comics umějí obnovit něco z renesančního údivu nad velkým dobrodružstvím světa, něco z homérského smíchu nad věčnou slabostí lidského plemene, něco z fantastické sítnice dětských očí, leccos ze starých hrdinských mýtů a také z naivity, které se nikoli pro zpozdilost, ale pro velikost říkávalo božská, mnoho z katarze, která zůstává nejživějším estetickým odkazem z antiky, a ještě víc z bezprostřední radosti ze hry.
René Clair
.
Lidé pociťovali potřebu hrdinů za všech dob a ve všech zemích. Hrdinové z Illiady a hrdinové ze chansons de gestes jsou předchůdci supermanů a dobrodruhů ze science fictions.
René Clair
Člověk, který je schopen sestrojit elektronkový mozek, uvolnit jadernou energii a vyslat raketu na Měsíc, je často ochoten obětovat spoustu času a peněz za adaptaci skutečnosti, splňuje-li jedinou podmínku: zdání přehlednosti, řádu nebo vytržení, které je možno beze zbytku pochopit, procítit nebo zvládnout. Stupnice prostředků se ve složitých psychologicko-společenských poměrech dnešního světa může pohybovat od klasického dobrodružného románu přes kýč až k heroinu.
Jaroslav Tichý
Christophe a Wilhelm Busch nás přivádějí na práh pravých a skutečných comics, které Američan Outcalt doplnil tím, že nechal nakreslené postavy hovořit v "bublinách". Odtud už začíná nové umění, milované s nadšením, žárem a intenzitou, s níž milujeme nejdražší vzpomínky na dávno ztracené dětství.
René Clair
.
Žluťásek je pokládán za Adama světa comics, přestože náš malý hrdina by se tímto srovnáním mohl cítit ponížen. Mohl by předpokládat, že svět, který založil na papíru, je lepší a nesrovnatelně veselejší než konkrétní předloha, z níž vyšel, a nevím, jaké protiargumenty by mu mohly tuto myšlenku vyvrátit.
Iordan Chimet
V seriálu žije obraz a slovo v symbióze a v ideálním případě vytváří novou kvalitu, nevyjádřitelnou žádným jiným prostředkem. Dobrý seriál nelze "vyprávět"… A naopak: seriál, který lze "vyprávět" jinými prostředky, nikdy nemůže být dobrý.
Ondřej Neff
Dobrý komiks vypráví napínavý příběh prostřednictvím skvěle nakreslených obrazů - 90 procent komiksů je odpad. Všechno špatné, co kdy bylo o kresleném seriálu řečeno, se vztahuje na oněch 90 procent.
Andreas C. Knigge