. Crew má za sebou první tři čísla, tudíž může našinec usoudit, že se podařilo tuto mašinu opravdu rozjet. A to velmi slušnou rychlostí, až z toho jednomu zaléhá v uších, praskají ušní bubínky a vypadávají bulvy z očních ďůlků. Jinými slovy: první tři čísla vykazovala postupnou, stoupající úroveň, a to jak u comicsů, tak i u technického zpracování.
Úroveň této Crew nestoupla. Tato Crew si dokázala udržet znamenitou úroveň comicsů z třetího čísla, podařilo se jí opět poladit kvalitu tisku a hlavně barevného provedení (redakce by ale neměla usínat na vavřínech a pokoušet se bojovat s tiskárnou a barvami dál).
Tahle Crew je stejně dobrá jako ta předchozí.
Navíc redakce dala na přání čtenářů (což ne vždy bývá u redakcí zvykem) a rozhodla se přerušit vydávání comicsových osudů Prvního Američana. Toho totiž zdrblo opravdu extrémní množství čtenářů, kteří tak jednak dokázali svoji náročnost a jednak to, že ani tak hvězdný scénárista jako Alan Moore nemá na růžích ustláno.
Publicistická část magazínu potěší, jak je tomu ostatně v poslední době zvykem: pravidelné dopisy čtenářů, trojí aktuality, seznam crewpozitivních knihkupectví; Hrdinou naší krve je parchant John Constatntine aka Hellblazer a pohledem na východ Turlogh rozebírá Eden, který vám kresbou připomene Crying Freemana. Krom toho najdeme i dva články značně nepravidelné: staronovou Mučírnu (sám Jirka Grus radí nějaké ty finty pro začínající Millery a McFarlany) a chladné kalkulace Petra Litoše v článku Krveprolití - kolik stojí vyrobit comics. Ti přece jenom zběhlejší v kalkulacích s penězi (což já nejsem - já sem nikdy žádné peníze neměl) pochopí, proč je vydávat comicsy taková práce a proč to vlastně tolik stojí…
Nakonec zbývá ještě Co vyhřezlo a vyhřezne příště, kde se dozvíte tu krásnou a šťastnou novinku o připravovaném vánočním speciálu, o strýčkovi Lobovi a hodném panu Hitmanovi: budou!
.
S comicsy se začíná hned zostra: Batman - Věčný smutek a Todd McKeever (Engines do Legend of Dark Knights, Batman Nosferatu), jehož jméno si určitě zapamatujte; většinou se prezentuje coby kreslíř i scénárista, a stejně je tomu i v tomto pochmurném Batmanově příběhu. Vyžívá se nejen v temné atmosféře, ale i ve studené poetice a právě tento černobílý comics je toho nejlepším důkazem: Batman, márnice, jedna zavražděná dívka a pochmurný tanec, který nabízí pohled do Batmanovy duše…
Poté naskočí totálně ujetý Red Meat, tak populární, tak úchylný, tak nihilistický, tak… tak, jak tuto oblíbenou stripovou sérii známe a milujeme. Pokud se říká drsným vtipům kameňáky, tak Red Meat je vstupenkou do kamenolomu v době nejmohutnějšího odstřelu. A šéfodstřelovačem je scénárista i kreslíř v jedné osobě Max Cannon.
. Po Rudém masu přichází hlavní chod večera, Hellblazer, mág John Constantine. Poprvé se objevil v sérii Swamp Thing, u nás jsme si ho mohli epizodně všimnout v Sandmanových Preludiích a nokturnech. Hellblazer: Dobré úmysly zachycuje Johna Constantina poté, co je propuštěn z vězení (jak jinak než za vraždu) a vydává se do Ameriky. Jeho cesta půlnočním stopem je lemována zdechlinami rozkládajících se zvířátek, že by z toho měl radost i sám Baudelaire. A brzo u silnice nebudou jen zdechliny zvířátek, nýbrž jeden vrak auta a...
O scénář se postaral starý známý Brian Azzarello (Crew2 2: Potravní řetězec a 100 kulek), který patří k váženým (a dobře placeným) scénáristům, což dokazuje i to, že bude pracovat na comicsové persóně numero uno, totiž Supermanovi. Znamenitý Azzarellův scénář doplňuje kresba Marcela Frusina, nikterak složitá, zato vystihující atmosféru půlnoční dálnic a příjemná asi jako procházka márnicí… Plno detailů, lemujících silnici a skvěle vykreslené tváře postav, plus nádherná obálka Tima Bradstreeta.
. Dalším kresleným příběhem je populární Sláine ze stáje Fleetway; Plášť strachu se odehrává v Snowdonské pevnosti nesmrtelných, kde Sláinův trpaslík Ukko vypráví na hostině hrdinů poému o svém pánu a démonovi strachu; poému doslova: vše je totiž veršované… O kresbu se postaral Steve Tappin, mírně evokující vzpomínky na Simona Bisleyho (jak je tomu ostatně u Sláina zvykem), scénář obstaral dvorní Sláinův scénárista Pat Mills. Nutno podotknout, že tento příběh se mu tentokrát tolik nepovedl a po Posledním Američanovi přejímá tento comics z minulé CRWe titul "nejslabší kousek čísla".
. Poté přichází znamenitý Flinch - Procházka v parku. S touto horrorovou sérií jsme se v CRWi mohli setkat se střídavými úspěchy (číslo 2 - Potravní řetězec, číslo 3 - Krvavá romance, Noční přízraky a Férový obchod). Scott Cunningham napsal příběh o zlu v nitru člověka a o bezmocnosti druhého; vše vyšperkoval nečekaným koncem a výsledkem je opravdu ponurý a krvavý příběh, ve kterém jde - jak jinak v tomto čísle - o zabíjení lidí. O kresbu se postaral opět Marcelo Frusin, což znovu značí atmosférickou a mrazivou kresbu, plnou zlo věštících detailů… (Všimněte si například na první stránce ruky krájející mrkev. Do-ko-na-lost!)
Bonbónkem na závěr je Torpedo a jeho Schůzka v kině. Drsný nájemný zabiják je na stránkách CRWe zkušeným harcovníkem, a své profesi se oddává i v tomto příběhu. Vypraví se do kina někoho zabít - ale kdo by to od něj nečekal, že? Příběh, který nic nezkazí, ale ani nijak nevyčnívá; oddech na závěr, než se ponoříte ze světa comicsů zpět do reality. Scénář Sanchez Abuli, kresba Jordi Barnet.
Až dolouskáte celý časopis, zaslepí vaše oči slza a bude vám to opravdu líto. CREW drží svoji úroveň hóódně vysoko; doufejme jen, že se jí v těch nadoblačných výšinách nezatočí hlava…
Budete se bavit, budete vás mrazit. Koncepcí je nějaké to zabíjení. A příště přijde Lobo.
Podtrhnout, sečíst.
Nabít.
Cvak ... prásk!
Batman - kresba a scénář Todd McKeever
Red Meat - scénář, kresba Max Cannon
Hellblazer: Dobré úmysly - příběh Brian Azzarello, kresba Marcelo Frusin
Sláine: Plášť strachu - scénář Pat Mills, kresba Steve Tappin
Flinch: Procházka v parku - scénář Scott Cunningham, kresba Marcelo Frusin
Torpedo: Schůzka v kině - scénář Sanchez Abuli, kresbu Jordi Barnet.
Red Meat - scénář, kresba Max Cannon
Hellblazer: Dobré úmysly - příběh Brian Azzarello, kresba Marcelo Frusin
Sláine: Plášť strachu - scénář Pat Mills, kresba Steve Tappin
Flinch: Procházka v parku - scénář Scott Cunningham, kresba Marcelo Frusin
Torpedo: Schůzka v kině - scénář Sanchez Abuli, kresbu Jordi Barnet.