. Ale začněme od začátku. Crew 14 ne a ne vyjít, zpoždění se čím dále zvětšovalo. Redakce mlčela. Byly zrušeny edice Modrá Crew a Comicsové legendy. Čtenáři comicsů v té době zbývalo jediné. Na hřbitově domácích zvířátek o půlnoci vyhrabat kočičí pracku a šestset šedesát šestkrát se pomodlit k temným bohům a vypít kalich vlastní krve. Nepomáhalo to (alespoň já jsem to takhle zkoušel). Na otázky, co bude, neuměl nikdo odpovědět. Druhá otázka dne byla, pokud Crew vyjde, jak bude vypadat, co v ní bude?
Pak uhodil blesk z čistého nebe a nám shořel barák. A taky Crew byla na světě. Objevila se náhle, bez varování. My (čtenářové) jsme se na ní vrhli slintajíce a žádostivě jí otevřeli… Prvním comicsem toho čísla byl Wolverine. Do té doby jsme si o něm mohli leda tak nechat zdát a teď tu byl. Živý, v crossoveru se Zealot z imagáckých WildC.A.T.s. Naprosto úchvatná, černobílá kresba Travise Charesta dokonale vtáhla do temného příběhu, odehrávající se v nacisty okupované Francii. Řemeslně naprosto dokonale nakreslené, perfektně vystínované. Charest střídá různé druhy velikosti panelů, podle toho, co se odehrává a jak moc se postavy pohybují. Tím získává naprostou dynamiku, která z jeho kresby doslova čiší. . Vyhrává si i s obličeji jednotlivých vojáků, především umírajících. Kvalitní je i scénář Scota Lobdella, který pracuje s atraktivním prostředím i atraktivními nepříteli, jakými jsou démonité, chapadlaté bytosti jako z nejtemnějších horrorů H. W. Lovercrafta. Příběh navíc pokračuje v další CRWi, a vy zůstanete poměrně slušně navnaděni: Wolverine pátrá po záhadném svitku, který vlastní fašounský kápo Eickert. Už už se mu ho podaří získat, když je Eickertem a jeho vojáky zajat. V tu dobu nastupuje Zealot. Chce jedinou věc - svitek. Díky ní se podaří Loganovi-Wolverinovi, uniknout. Setkává se se Zealot, po počáteční ruční "výměně názorů" se vydávají za Eickertem, který bere do zaječích. Tedy spíše do chobotnicových, protože démonité právě nastupují na scénu… Kromě úchvatné kresby se můžete také těšit na klasické Wolvieho hlášky, některé obzvláště povedené.
Pak přichází o poznání slabší Honba z cyklu Vetřelci vs. Predátor. Příběh kapitánky Lotus Hernandézové, která jako jediná přežila ze své jednotky. Ta měla polapit hybrida vetřelce a androida, Eloise. Jednotka Hernandézové je zlikvidována, Hernandézová ušetřena, aby lidem sdělila vetřelčí poselství, že chtějí žít na své planetě v míru a ať se mezi ně lidé nemíchají a bla bla bla. Mírným oživením dobře čitelného, předvídatelného a klišovitého příběhu je souboj vetřelců s predátory… O průměrný scénář se postaral Ian Edington, přece jenom solidní kresbu obstaral Mel Rubi. Kresba vám nejvíce připomene mangu, vliv tohoto japonského fenoménu zřetelně ucítíte.
Scénáristicky mnohem lepší je další Vetřelec vs. Predátor, Levákova pomsta. Příběh o holčině, která uniká před Predátorem posedlém pomstou, je zábavný i úsměvný. Jejich souboj - pochopitelně okořeněný vetřelci - se odehrává v jednom prázdném vesmírném skladišti. Opět kresba lehce říznutá mangou, ale již ne tak precizní, jak tomu bylo u předešlého Vetřelce. Kreslil Pop Mhan, napsal Brian McDonald.
A nyní konečně ony výsledky soutěže Zemřít znamená nežít. Kreslíři dostali od redakce scénář (příběh Torpeda), a měli ho překreslit po svém. V samotném časopise pak dostali podle umístění každý nějakou tu stránku. Výsledkem je comics, kdy je každá stránka kreslena jiným stylem, jinou vizí. Uveřejněni byli kreslíři čtyři: vyhrál a ohromil Jirka Grus, který z klasického gangsterského příběhu udělal svojí klasickou futuristickou sci-fi. Dalšími byli R. Sedlák, Petr Včelka a Martin Plško. CREW tenkráte tuzemské kreslířské podhoubí odhalila vcelku úspěšně.
Posledním příběhem je Sláine: Vyloučení. Sláne s Niamh přijíždí do Durringhtonské Koleje, kde studuje Sláinův syn, Kai. Ten projevil velké nadání v magii, a k nelibosti druidů si zde dělá co chce. Například svého osobního učitele promění do prasete, nejvyššímu šéfdruidovi proměnil uši v kachní nohy. Značné výchovné problémy nastaly podle Niamh Sláinovou vinou, takže ten to od své manželky taky pěkně schytá. Když ale Kai spolu se Sláinem zabrání útoku červa času a zachrání kolej před zkázou, musí nakodnec druidové své rozhodnutí přehodnotit. Krátký a nenáročný příběh napsali pánové Mills a Callagher, o kresbu, mírně evokující klasický Bisleyův styl, se postaral Wayne Reynolds.
Doplním, že tentokráte na nás nečekala obvyklá porce publicistiky. Kromě dopisu čtenářů, vyhodnocení soutěže a aktualit nic. Žádný profil, žádná recenze. Holt jsme za to měli číslo nadupané comicsy. A konečně také comics od českých autorů. Tahle Crew stála za to...
Wolverine/Zealot: Zlatý věk - kresba T. Charest, příběh: S. Lobdell
Vetřelci vs. Predátor:
- Honba: kresba Mel Rubi, Příběh Ian Edington
- Levákova pomsta: kresba Pap Mhan, příběh: Brian McDonald
Zemřít znamená nežít: kresba J. Grus, R. Sedlák, P. Včelka, M. Plško
Sláine - Vyloučení: příběh Mills a Callagher, kresba W. Raynolds
Vetřelci vs. Predátor:
- Honba: kresba Mel Rubi, Příběh Ian Edington
- Levákova pomsta: kresba Pap Mhan, příběh: Brian McDonald
Zemřít znamená nežít: kresba J. Grus, R. Sedlák, P. Včelka, M. Plško
Sláine - Vyloučení: příběh Mills a Callagher, kresba W. Raynolds