. V porovnání s první částí, kde se střídá Oskarův příběh s pátráním tajné policie, se komiks rozrůstá o nový prostor. Hlavní hrdina se ocitá v "horkém a písčitém" snu, jenž zabírá podstatnou část knihy.
Oskar zůstává hrdinou proti své vůli, psancem, vyvržencem ze společnosti … Až teď se dozvídá, že je nástrojem plánů svého otce. On však nestojí o velké (ani mluvící) věci, nýbrž "ony stojí na něm". Drtí ho, nedovolí mu vydechnout, nutí ho vraždit a v sebeobraně hýbat realitou.
Branko Jelinek je ke svému hrdinovi nemilosrdný, nic mu neodpustí a ani na chvíli neulehčí. Díky bezcitnému nadhledu autora vše zatím působí dojmem, že čtenáři toho vědí o dané situaci mnohem víc než Oskar sám.
. Kreslíř si chytře pohrává s dynamikou děje, někdy až překotným střídáním perspektivy. Dlouhé pasáže snových vizí a dialogů ozvláštňuje osobitým smyslem pro konkrétní detail. Za zmínku jistě stojí rozfázované mikroskopické studie klaunova mluvítka, pohledy do rozbitého zrcadla či proud vody do týlu hlavy, kam původně měla směřovat smrtící kulka. Podobnými grafickými vychytávkami se to v příběhu jenom hemží.
Černobílá šrafovaná kresba zůstává pořád stejně ostrá, syrová a účinně dolaďuje atmosféru. Snad jen přebal knihy oproti úvodnímu dílu trochu potemněl … Bude to snad souviset s dalším vývojem událostí?
. Na "tuzemské" poměry se jedná o výjimečný komiksový počin, jenž spatřil světlo světa díky vydavatelskému úsilí Motu. Celkově dílko působí přesvědčivě a jistě. Pozoruhodné je, že po dvou třetinách příběhu si dějová linie uchovává napětí a tajemství, jenž čtenář touží odhalit…