Stejně jako Tintinovi poskytne odteď i celému evropskému comicsu širší plocha seriálu . nepoměrně větší možnosti než rozměr několika okének na stránce novin, v této době ještě stále typický pro Ameriku.
Nedlouho nato, v roce 1933, vzniká i populární český hrdina – Ferda Mravenec Ondřeje Sekory. Citujme opět Tomáše Prokůpka: “Veselý chlapík s červeným šátkem byl sice už tehdy určen dětskému čtenáři, nicméně jeho osudy otiskované na pokračování v Lidových novinách měly o poznání drsnější ráz než v pozdějších knihách.”
Nedlouho nato, v roce 1933, vzniká i populární český hrdina – Ferda Mravenec Ondřeje Sekory. Citujme opět Tomáše Prokůpka: “Veselý chlapík s červeným šátkem byl sice už tehdy určen dětskému čtenáři, nicméně jeho osudy otiskované na pokračování v Lidových novinách měly o poznání drsnější ráz než v pozdějších knihách.”
Přelom dvacátých a třicátých let je však přelomem i v . charakteru amerického comicsu. Až po tuto časovou hranici byly comicsy obsahově celkem homogenní, nyní se však objevují nové náměty, čerpající zejména z tzv. pulpových sešitů (anglický výraz pulp odpovídá výrazům brak, škvár či krásnému českému výrazu morzakor (“mor za korunu”), kterým se označovaly nejrůznější rodokapsové sešity – romány do kapsy).
Dále samozřejmě vycházely stripy humorné neboli funnies – například Pete the Tramp (Tulák Péťa) C. D. Rusella z . roku 1932, The Little King (Malý král) Otto Soglowa z roku 1934 či Popeye the Sailorman (Námořník Pepek) E. C. Segara, který se objevil již roku 1932 ve starším seriálu Thimble Theatre (Náprstkové divadlo). O Al Cappovi, autorovi stripu Li’l Abner z roku 1934, se prý John Steinbeck nijak neostýchal prohlásit, že je největším satirickým spisovatelem od časů Lawrence Sterna. Po válce přicházejí ještě Beetle Bailey (Polda Bailey) Morta Walkera (1950) nebo i u nás dobře známí Peanuts Charlese Schulze.
Nově se však objevují stripy “vážné”. Prvním stripem, který byl od počátku . zamýšlen a také vytvářen jako naturalisticky podané dobrodružství, byl Tailspin Tommy scenáristy Glenna Chaffina a kreslíře Hala Forresta, který začal vycházet 19. 7. 1928. “Vážné comicsy” čerpaly ze všedního života (Mary Worthová Allena Saunderse a Rex Morgan M. D.), z dobrodružných soudobých událostí (jako Joe Palooka Ham Fishera, Terry and the Pirates Miltona Caniffa – jeden z prvních umístěných na Dálný východ – či Don Winslow of the Navy Franka V. Martineka z roku 1934), nebo čistě z neomezené fantazie tvůrců.
Text je součástí bakalářské práce Charakteristika comicsu z hlediska žurnalistiky Martina Foreta; Katedra žurnalistiky Filosofické fakulty Univerzity Palackého, Olomouc 2002/2003.