. Příběh čtenáře přenáší do blíže neurčené budoucnosti, v níž je většina povrchu zemského pod ledem a sněhem. Naše civilizace je dávno zapomenuta a bílé pláně křižuje malá vědecká expedice, která pátrá po tajemné „aglomeraci“. Není zřejmé proč, není jasné, jakým způsobem je společnost organizována, žádná zmínka o nových sídlech, státech, kontinentech, avšak po pár stránkách to vlastně přestává být důležité. Počínající náznaky děje, doutnající konflikty či záblesky milostného trojúhelníku totiž rychle střídá nástup hlavního protagonisty. Tím jsou trosky pařížského muzea Louvre, které se náhle vynoří ze sněhového oceánu včetně kontroverzní pyramidy. Zbytek příběhu se mění v exhibici obrazů a soch na podnosu chaotického, snově nebo možná mimosmyslově servírovaného blouznění. Nic nedává smysl, přitom autor touží propojit jednotlivé příběhové roviny logikou, jenže na závěrečných stránkách se mu dějová konstrukce zcela rozpadá pod rukama.
Rozechvělý prasopes
. Škoda hned dvakrát, protože rozjezd byl opravdu velice slibný. Po hříchu je tak zapomenuta záhadná přítomnost myslících prasopsů pojmenovaných podle amerických komiksových superhrdinů i fórek s útržkem látky, na němž je vyšitý slogan fotbalového klubu Olympique Marseille „Droit au but“ (Přímo k cíli), považovaný za mystický symbol. Nezbývá tak, než se alespoň kochat de Crécyho vzdušnou, rozechvělou kresbou, která je navíc naprosto dokonalou volbou pro naznačený hlavní účel komiksu: prezentaci muzea Louvre. Pozor! Nejedná se o nějakou skrytou reklamu, jelikož slavná pařížská obrazárna je společně s edicí Futuropolis, participující téměř výlučně na ojedinělých projektech, vydavatelem. (Po de Crécym nakreslí komiksy o Louvru ještě Marc-Antoine Mathieu, Emmanuel Guibert a Bernard Yslaire.) Tomu odpovídá i poměrně luxusní knihařská úprava (jako např. méně užívaný druh papíru nebo obálka), téměř kompletní seznam otištěných uměleckých výtvorů a třeba také čtyři stovky speciálně očíslovaných kusů z běžného nákladu, které však ani nešly do prodeje. Komiks byl nominován na cenu publika Nejlepší album na festivalu v Angouleme v roce 2006.
. Škoda hned dvakrát, protože rozjezd byl opravdu velice slibný. Po hříchu je tak zapomenuta záhadná přítomnost myslících prasopsů pojmenovaných podle amerických komiksových superhrdinů i fórek s útržkem látky, na němž je vyšitý slogan fotbalového klubu Olympique Marseille „Droit au but“ (Přímo k cíli), považovaný za mystický symbol. Nezbývá tak, než se alespoň kochat de Crécyho vzdušnou, rozechvělou kresbou, která je navíc naprosto dokonalou volbou pro naznačený hlavní účel komiksu: prezentaci muzea Louvre. Pozor! Nejedná se o nějakou skrytou reklamu, jelikož slavná pařížská obrazárna je společně s edicí Futuropolis, participující téměř výlučně na ojedinělých projektech, vydavatelem. (Po de Crécym nakreslí komiksy o Louvru ještě Marc-Antoine Mathieu, Emmanuel Guibert a Bernard Yslaire.) Tomu odpovídá i poměrně luxusní knihařská úprava (jako např. méně užívaný druh papíru nebo obálka), téměř kompletní seznam otištěných uměleckých výtvorů a třeba také čtyři stovky speciálně očíslovaných kusů z běžného nákladu, které však ani nešly do prodeje. Komiks byl nominován na cenu publika Nejlepší album na festivalu v Angouleme v roce 2006.
. To vše je dokladem toho, jaké vážnosti se ve Francii komiksu dostává. Jen těžko si lze představit, že by nějaká naše významná galerie nechala defilovat v katastrofickém komiksu s náznaky marihuanového opojení svá díla, ať již formou reprodukcí či věrně překreslených autorem. V Době ledové to sice občas působí příliš násilně a dej sklouzává k samoúčelnosti až vykonstruovanosti, avšak vizuální podívaná je natolik efektní, že pocity mírného zklamání a nepřesvědčivosti bohatě vynahrazuje. Nakolik bylo album ve Francii také efektivní, to už je jiná otázka, ovšem vzhledem k úrovni alba a renomé de Crécyho nelze pochybovat o tom, že muzeum Louvre získalo nové nadšené návštěvníky. Byť Mona Lisa je tu vyobrazena jako lidskýma očima a znečištěním ovzduší vykoukaný, vybledlý pohrobek své dnešní krásy.
Album k recenzi zapůjčilo nakladatelství Mot.
Période glaciaire
Scénář a kresba Nicolas de Crécy
76 stran formátu A4
Futuropolis a Musée du Louvre éditions 2005