Z Duponta a Duponda (ve francouzštině se tato příjmení vyslovují stejným způsobem podobně jako Fišer a Fischer) se stala dvojice, která je mimo jiné charakteristická tím, že se vyznačuje absencí jakékoliv kulturní empatie. Což lze chápat jako určité vyrovnání se s předešlým etnocentrismem (který však v albu Modrý lotos zcela nezmizí - viz Chrám slunce). Dupond a Dupont se snaží v Modrém lotosu neúspěšně splynout s čínským davem, jejich kostým je terčem posměchu celé ulice (obrázek č. 36).
.
V Krabu se zlatými klepety se přestrojují za Maročany, a nevěří, že byl Tintin schopen jejich přestrojení prokouknout (obrázek č. 37). Na palubě lodí v Pokladu rudého Raubíře a v Tintinovi v zemi černého zlata se vydávají neúspěšně za námořníky (obrázek č. 38). Při přípravě cesty na Měsíc v tajné základně v neurčitém slovanském státě „Syldavie“ v albu Cíl: Měsíc se přestrojili omylem do řeckého národního kroje, místo do syldavského (obrázek č. 40). A nakonec v Tournesolově kauze se Dupont a Dupond pohybují ve švýcarském národním kroji, znovu aby splynuli s davem.
. . .
Text je součástí diplomové práce Michala Uhla Tintin v Kongu – Etnocentrismus v obrazech, Masarykova Univerzita v Brně, 2007 (redakčně upraveno).
. . .
Text je součástí diplomové práce Michala Uhla Tintin v Kongu – Etnocentrismus v obrazech, Masarykova Univerzita v Brně, 2007 (redakčně upraveno).