. . První barvy světa spatřil 25. listopadu 1974, po gymnáziu začal šplhat po konstrukcích Fakulty architektury VUT v Brně. Deset let svého života věnoval Lidové škole umění, o devět let méně pak kurzům animace.
Následující text je (krom drobných redakčních úprav) dílem samotného autora:
Pracuju jako hlavní "concept artist" a částečně jako hlavní grafik Altar interactive, čili se živím grafikou počítačových her. S trochou nadsázky se tedy dá říct, že se živím kreslením; mám na svědomí ilustrace k Dračímu doupěti a několik knižních obálek.
. . .
Jak dlouho se comicsem zabývám, těžko říct - v podstatě od dětství. Tehdy mě nejvíc ovlivnil francouzský časopis PIF, Hvězdné války, katalogy figurek, atd... Vlivy z poslední doby, kdy jsem se začal zabývat comicsem intenzivněji: Dave McKean (bezkonkurenčně na prvním místě), Andreas (bezkonkurenčně na druhém místě), Kent Williams, Francois Schuiten, Przemyslaw Truscinski, Enki Bilal, Ian Miller, Ted McKeever, Danijel Zezelj, Wladimir 518...
Jinak je to spousta věcí - od secese (jako většina comicsových výtvarníků) a Egona Schieleho po současnou architekturu, od Hvězdných válek po Nebe nad Berlínem, od Kevina Smithe přes Lynche, Greenawaye a Jarmusche po Kieslowského a Caraxe, od Tove Janssonové po Ajvaze, od Devina Townsenda přes Radiohead po Tori Amos... Takhle to zní hrozně, ale ono se nedá nějak rozumně popsat "co vás nejvíce ovlivnilo..."
. . .
Žánr - v zásadě se nevyhýbám ničemu; to, co mě láká jsou možnosti comicsu jako takové, a možnosti jeho okrajů. Z tohoto hlediska je zatím všechno, co jsem v téhle oblasti udělal, jenom "zkoušení terénu", pořád si myslím, že to ještě nic nebylo... Možná bude stačit, když řeknu, že za jednu z nejlepších věcí, co v comicsu znám, považuju McKeanovy Cages...
. . .
Za "stálého scénáristu" bych mohl asi považovat Tomáše Prokůpka, nicméně scénářů mám zatím víc, než stíhám kreslit (ať už cizích nebo vlastních)...
Komiksy (podle pořadí vzniku):
. Drak
finále soutěže Bemík 90, vyšla v Kometě č. 17/1990
Drzoun (barva, 1990, 5 stran)
(podle povídky E. C. Tubba ze sbírky Tichá hrůza; bez ukázky)
. . Pohádka (čb, 2000, 5 stran)
vyšlo v Aarghu! č. 1, 2000, pro nějž vznikla i obálka, časopise Tamto, 2001, sborníku Cool Strip Art 2002 (Makedonie) a italské antologii No Words, 2003
vyšlo v Aarghu! č. 1, 2000, pro nějž vznikla i obálka, časopise Tamto, 2001, sborníku Cool Strip Art 2002 (Makedonie) a italské antologii No Words, 2003
. bez názvu (čb. 2000, 1 strana)
vyšlo v Aarghu! č. 1, 2000, v polském comicsovém časopise AQQ pak jako "Wlasny kawalek muziky", 2001
vyšlo v Aarghu! č. 1, 2000, v polském comicsovém časopise AQQ pak jako "Wlasny kawalek muziky", 2001
. Echo (čb, 2001, 5 stran)
vyšlo v Aarghu! č. 2, 2001
vyšlo v Aarghu! č. 2, 2001
. Návštěvník (čb, 2002, 4 strany)
vyšlo v Aarghu! č. 3, 2002, a sborníku Komiks 2002 v Polsku; scénář: Tomáš Prokůpek
Rozpracované comicsy:
. Kalendář (hotový je Leden a Únor; barva, 1999, 2 strany - 1 a 1)
vyšlo v Potu č. 2 (2001) a č. 3 (2002)
vyšlo v Potu č. 2 (2001) a č. 3 (2002)
. Vzlety a pády (barva, rozpracováno, 24 stran)
vyjde ve sbírce Inseminátor (vydá Mot); scénář: Tomáš Prokůpek
vyjde ve sbírce Inseminátor (vydá Mot); scénář: Tomáš Prokůpek
Příště (tedy ve čtvrtek): Poslední člen Velké čtyřky, výtvarník se zcela osobitým a nezaměnitelným projevem s kořeny v grafitti scéně. Ostatně, i jeho jméno mluví za vše. Wladimir 518.