Komiks.cz


Logo Komiks.cz
     Hlavní stránka      Mapa webu      Úvodní seznámení s komiksem      Seznamy komiksů      Komiksy zdarma

ADOLF LACHMAN – VE ZNAMENÍ BIOMECHANICKÝCH „MONSTER“, RZIVÝCH POZŮSTATKŮ UTOPIE A PHOTOSHOPU

23.06.2003, autor: Vojta

Autor dokazující, že kvalitní výtvarné vzdělání je jednou z mála cest k dobře vizuálně zpracovanému comicsu. Tvůrce, který sám sebe ani nepovažuje za comicsového kreslíře a přece mu zde nevěnovat prostor by bylo nespolečenské. Výtvarník, těžící z roků studia, černého humoru a béčkových horrorů. Člověk, pro nějž je současnost a dnešní lidstvo jen předstupněm a skládkou součástek pro biomechanické parazity budoucnosti. Jeden z mála, kteří ve své tvorbě soustavně užívají Photoshop, a přitom to na nich není prakticky poznat. Adolf Lachman, návštěvník odjinud…




Výtvarné vzdělání:
Výtvarná škola Václava Hollara, Praha
Akademie výtvarných umění AVU - atelier klasických malířských technik u prof. Berana, 1996 - 2003
 
Následující text je (krom drobných redakčních úprav) dílem samotného autora:
 
   Narodil jsem se prosinci 1977 v Pardubicích. Kreslení mě bavilo už v útlém věku, kdy jsem kreslil z postýlky po stěně vlaky. Později mi hlavní inspirací byly otcovy kresby, kde jsem již velmi záhy objevil kouzlo morbidního černého humoru. Otec si v něm velmi liboval a já si v něm libuji dodnes. Jeho kresby na téma srážky vlaku s letadlem, či přejetí vězně policejním autem mi jednoduše byly obrovským vzorem pro tvorbu. Tehdy jsem dělal hlavně s kresbou, s barvami mi to moc nešlo. Možná nanejvýš ještě tak červená pro krev.
 
   Od 1. třídy základní školy jsem navštěvoval Lidovou školu umění, kde jsem jednou vyhrál cenu Děti, Mír a Umění s tím, že jsem nakreslil obrovskýho tlustýho kocoura, jak se mu zdá o myších (myši byli nacpaný v komiksový bublině!).
   Ve dvanácti jsem si dělal z moduritu panáky, šil na ně šaty, vyráběl zbraně a hlavně jsem s nimi dělal souboje. Měli v sobě vyřízlý díry, aby do nich šly dobře zasouvat meče.
   Jinak jsem byl velmi silně ovlivněn videofilmy, které se k nám dostávaly v oněch dobře známých tisíckrát omletých kopiích se skvělým jednohlasým dabingem. Viděl jsem spoustu béčkovejch horrorů a z toho jsem dost čerpal témata pro kreslení. Na všechny videokazety co jsme měli doma jsem fikskama kreslil obaly z fotek akčních herců, které byly dostupný jen na poutích. A tento falešnej terminátorovskej heroismus oživlých mrtvol mi zůstal dodnes a většinou se tak nějak promítne i do mé práce; rád se jím nechám unášet.
 
Biomechanik Biomechanik Biomechanik
 
   Jinak co se týče techniky, tak pracuji spíš s kresbou než s malbou. Vystudoval jsem sice atelier klasických malířských technik na AVU, kde jsem se malbou zabýval po celé studium, ale i tak je mé barevné spektrum vždycky nějak omezené. Je to odraz šedivě rezivějících představ utopických hrdinů či předmětů, kteří se tajemně zjevují kdesi v ponurých prostorách.
 
Pes - olejomalba! Golem - olejomalba Fantom 540  - olejomalba
 
   S touto představou o podivných neexistujících biomechanických formách jsem letos zdárně ukončil i studium na AVU - jde celkem o 9 obrazů - technika: velkoplošný digitální tisk.
 
Parazit 1 Parazit 2 Parazit 3
 
   Ke komiksu jsem nikdy nějak moc neinklinoval, ale občas mi chybí v kresbách pohyb, střih, gradace nebo dialog. Komiks se mi zdá jako vhodné prostředí, kde to vše lze vyjádřit a proto ho občas kreslím. Na AVU jsme společně s Jirkou Grusem kreslili takové "rychlokomiksy" fiksou nebo propiskou třeba jen na jednu stranu a vystavovali jsme je na nástěnce. Vznikal tim takovej živej, energickej a drsnej underground a po pravdě řečeno, na tyto komiksy myslím dodnes.
 
B-komiks 1 B-komiks 2 B-komiks 3
 
   Přes Jirku Gruse jsem se dostal i ke Štěpánovi Kopřivovi a s ním jsem udělal parodický Saigon Tribute o Čtyřlístku ve Vietnamu. To byla dobrá a hezká zkušenost a teď se rozjíždí projekt Pérák s Mongem  a Mortenem z časopisu Živel, pro jehož komiksové číslo (č. 21, 2002) jsem dělal i obálku.
 
Živel - návrh obálky Živel - návrh obálky 2 Živel - návrh obálky 3 Živel - obálka (definitivní, Živlem upravená, verze)
 
   Při tvorbě mě občas nárazově cosi ovlivní, ať je to zážitek, film, obraz nebo třeba člověk. Vždy se tím nápadem snažím nějak prokousat. Proto je má práce poměrně různorodá a rád objevuji nové způsoby, jak daný nápad výtvarně zpracovat. Jde mi o realističnost a naturalističnost, která může být vyjádřena jakýmkoliv způsobem. Proto jsem pracoval na plastikách, obrazech, kresbách, byl jsem rok zaměstnán v počítačové firmě (díky Jirkovi Grusovi), kde jsem fungoval jako grafik na hře Shade. Po této zkušenosti jsem diplomovou práci dělal ve Photoshopu. 
 
   Zmínil jsem se o Jiřím Grusovi. Je to zručný a vtipný člověk, se kterým se znám už ze střední školy a musím říct, že mě v práci velmi ovlivňuje. Je to asi on, kdo mě nejvíc ke komiksu přitáhl, neboť on jím opravdu žije, což se o mně říci nedá. Já si asi chci vyzkoušet všechno a tak hledám ty nejvhodnější způsoby, jak toho dosáhnout…

Komiksy (podle pořadí vzniku):
Saigon Tribute Dětem vstup zakázán (Saigon Tribute) - definitivní verze obálkySaigon Tribute (čb, prosinec 2002, 8 stran)
vyšlo ve sborníku parodií na Čtyřlístek Dětem vstup zakázán, květen 2003, pro nějž vznikla i obálka; scénář: Štěpán Kopřiva
 
 
 
 
 
 
 
 
Pérák (barva, 2002 - ?, ? stran)
vyjde v časopise Živel č. ? až č. ?
Pérák - hotový návrh Pérák - storyboard Pérák
 
Více o projektu Pérák se dozvíte na stránkách www.monge.cz/perak
 
Příště: Jeden z nejplodnějších současných autorů, tvůrce silně ovlivněný H. P. Lovecraftem, výtvarník několika stylů Jiří Miňovský. Takže příště…




Autor:


Autor článku: Vojta

Související články:


Generace nula
22.12.2014 Zero: Ubohá nula dělá ksichty a Aleš Kot je kokot
20.08.2013 Pérák: Český supermuž skáče nacistům do zelí - 100 %
03.12.2012 Komiks do galerií nepatří, říká Dan Černý v rozhovoru






    


Hipísáci už ztratili hajp!

Jaké megakorporace USA ovládají Marvel a DC Comics?

BUM!!!
Totální komiksová bomba!
Celý svět vybouchne za 3..2...

Revoluce v citlivých partiích! Řešení ryze mužských a čistě ženských problémů.

Nakladatelství BBart si upšouklo. Znělo to asi takhle: BBrrrrrrrrt.





Vlastní vyhledávání




     Hlavní stránka      Mapa webu      Úvodní seznámení s komiksem      Seznamy komiksů      Komiksy zdarma


© 2000-2017
    Komiks.cz


Licence Creative Commons
Komiks.cz podléhá licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported
.
Kontakt

Facebook

Google+

RSS
Nezávislost

Cílem webu komiks.cz
je přinášet kvalitní
publicistiku náročnému čtenáři. Neexistuje tu žádná závislost na jakémkoli nakladatelství, komiksy jsou podrobovány odůvodněné kritice a autoři za ni nesou odpovědnost.

Jste tvůrce komiksů?

Rádi vám dílo zveřejníme v rubrice Volná tvorba.
Komiks zpropagujeme, zhodnotíme jej
v minirecenzi a představíme v rozhovoru s vámi. Jednotlivé stránky komiksu pak budou postupně vycházet každý týden na pokračování přímo
na hlavní stránce. Kontaktujte nás!