Následující text je (krom drobných redakčních úprav) dílem samotného autora:
. Na týhle planetě jsem se poprvé zjevil v květnu roku 1978, místo přistání Praha.
Po několika málo letech mě, asi jako tehdá každýho, lapila parta zvaná Čtyřlístek rychle následovaná Kometou, Arénou, foglarovským Saudkem a spolu s kámošem od vedle (viď, TheO) jsme tak v asi šestý třídě začali společnýma silama tvořit "náš časopis" ve kterém jsme samozřejmě vedle vystříhaných Rahanů a Pifů publikovali i první pokusy o autorský komiks.
Kresbě jsem se začal intenzivněji věnovat v době prudce se přiřítivší polistopadové vlny fantasy knih v čele s Conanem a Pánem prstenů, tj. někdy kolem roku ´90. Styl jsem si piloval na fantasy ilustracích a poprvé jsem se seznámil i s mistrem horroru a pro mě dokonalým tvůrcem atmosféry Howardem Phillipsem Lovecraftem. Jeho povídky na mě působily jako z jiného světa a dodnes cítím silné ovlivnění jeho stylem vyprávění. Vždy mě přitahovaly věci mystické, záhadné a nevysvětlitelné; dost možná proto, že nabízejí tolik prostoru nekonečné fantazii a představivosti.
.
V kresbě či malbě jsem samouk, vzdělával a inspiroval jsem se jinými kreslíři počínaje raným Saudkem (Pepík Hipík, Trať se ztrácí ve tmě, Muriel a andělé, Major Zeman) přes různé fantasy malíře jako Boris Valejo, Frank Frazetta, Josh Kirby až po staré japonské mistry a v nemalé míře také graffiti.
Ze současných autorů jsou mi nejbližší Mike Mignola pro svou temnou a ostrou zkratkovitost a efektní až iritující jednoduchost (čím to že to sakra takhle jednoduše udělal a přitom to vypadá tak skvěle!), ulítlý Sam Kieth (The Maxx), precizní Tim Bradstreet, snící Dave McKean, inovátorský Bill Sienkiewicz, experimentující Ashley Wood a Ben Templesmith, expresivní Simon Bisley a v neposlední řadě manga-nemanga Hiroaki Samura (Blade of Immortal).
Dost se také nechávám ovlivnit filmem, je podle mě hodně blízký právě comicsu a tito dva partneři si stále mají strašně moc co navzájem dát… Namátkou: kinematografie a obraznost Akiry Kurosawy, filmy Jima Jarmusche, akční balet Johna Woo, stará béčková horrorová škola (Raimi, Argento, Yuzna, Carpenter, Jackson)…
.
Živím se jako grafik, mezi mé výtvory ryze komerčního ražení patří kampaně na koncerty kapel jako např. Whitesnake, Linkin Park, čínská zpěvačka Feng Jün Song, The Loop a mnoha dalších… Navrhuji loga, nějakou dobu jsem dělal sérii vlastního oblečeni (samozřejmě s komikovými designy), v roce 2001 jsem měl první samostatnou výstavu v kavárně Merkur a po večerech a víkendech se snažím věnovat comicsu.
Zprvu jsem si psal vlastní scénáře preferuje přitom nejdříve čistě fantastické dobrodružné příběhy nebo horrorové povídky s temnou dusivou atmosférou, později, inspirován millerovskou noir školou, k tomu přidal i trochu deprese a skončil až u povídek ze starého Japonska.
Poté jsem začal kolaborovat s několika podle mě nadanými scénáristy (Zack, Turlogh, TheO) a myslím si že tato spolupráce byla a je k prospěchu obou stran, protože kreslíř, který kreslí něco, co má nějak vypadat, splnit něčí představu, to má vždy těžší, než když splňuje pouze tu svoji; stejně tak scenárista, který napíše něco, co nikdo nezrealizuje, nemá logicky možnost vychytávat mouchy a psát "na tělo".
.
Poslední tři, čtyři roky se snažím věnovat comicsu co nejintenzivněji, vykreslovat se a snad se to daří… Kreslit statické obrazy je totiž něco naprosto jiného než kreslit kontinuálně a propojeně. Moje současná nejoblíbenější technika je černobíle kolorovaná pérovka s vysokou koncentraci černé barvy; nevyhýbám se však ničemu. Jen toho času by mohlo být tak dvakrát tolik…
Komiksy (podle pořadí vzniku):
. Cesta do hor (barva, cca 1997 - ?, 20 stran (dokončeno 12))
Čarodějova dcera (čb, 1998, 5 stran (plánované pokračování se nekonalo))
.
. Havran (čb, 2000, 4 strany)
. Dračí let (čb, 2000, 5 stran (nedokončeno))
Černý rytíř (barva, 2000, 8 stran + obálka)
comics pro studentský film Kde jsi, rytíři?; comics dokončen, film se nerealizoval
comics pro studentský film Kde jsi, rytíři?; comics dokončen, film se nerealizoval
. . .
. . Vlak 1031 (čb, 2002, 8 stran)
kresba společně s Filipem Zachem; scénář: Zack
kresba společně s Filipem Zachem; scénář: Zack
. . Démoni (čb, 2002, 6 stran)
scénář: Turlogh
scénář: Turlogh
. Něco si přej (barva, 2002, 4 strany)
původně myšleno jako PF 2003
původně myšleno jako PF 2003
. Kid Story (čb, 2003, 4 strany)
zamýšleno do antologie Warburger, z časových důvodů (uzávěrka) však zde nepublikováno
zamýšleno do antologie Warburger, z časových důvodů (uzávěrka) však zde nepublikováno
. Anděl a smrt - pracovní název (čb, 2003 - ?, 5 stran (zatím nedokončeno))
scénář: D. Chaarms & Theo
scénář: D. Chaarms & Theo
Sakura (barva, 2003 - ?, 2 strany (zatím nedokončeno))
scénář: Theo
scénář: Theo
. bez názvu (čb, 2003, 24 stran)
horror na motiv povídky H. P. Lovecrafta Hrůza v Dunwichi; scénář Turlogh
horror na motiv povídky H. P. Lovecrafta Hrůza v Dunwichi; scénář Turlogh
Příště: Možná se vám tomu nebude chtít věřit, ale je to tak. Tohle je konec. Během uplynulých sedmi týdnů se nám, jak bylo plánováno, podařilo představit 14 domácích autorů, kteří z našeho pohledu nejvíce ovlivňují vzezření současné comicsové scény. Přesto nejsou jediní, na nichž stojí její budoucnost. Tudíž pokud půjde vše dobře, chceme vám po prázdninovém sběru sil a lesních plodů představit další kreslíře, u nichž se dá očekávat, že v brzké době výrazněji promluví. Držme jim i sobě palce.