. Autor Padoucnice, částečně skrytý za pseudonymem David B., bývá srovnáván s Artem Spiegelmanem poměrně často. K vzájemné konfrontaci knih přispěl "autoterapeutický" účinek obou komiksů, ale taktéž nesouhlas s jejich zveřejněním ze strany rodičů. Prvky určité podobnosti nalezneme i u celkové struktury vyprávění: různé dějové odbočky, střídání časových pásem a úvahy kreslířů o smyslu právě vznikajícího díla. V roce 2000 získala Padoucnice cenu za nejlepší scénář na festivalu v Angouleme.
. . . .
Davida B. (narozeného 1959) přivedli k malování rodiče, oba učitelé kreslení, již v dětství. Ovlivnily ho komiksy pro děti, ale také figurativní umění a literatura. Po třech letech studií na Vysoké škole užitých umění Duppéré v Paříži spolupracuje s časopisy A Suivre, Chic, Circus…
Protože se mu nedaří u nakladatelů prosadit své vlastní projekty, roku 1990 zakládá spolu s pěti dalšími umělci L' Association, spolek, který se později stane hlavním nezávislým vydavatelem komiksů, zastupujícím novou generaci francouzských a evropských autorů vůbec.
. . S prvním albem Zsinalý kůň (Le cheval bleme) vykrystalizuje Davidův styl, v němž se snoubí spíše lineární kresba s křivolakým příběhem inspirovaným jeho sny. Tento styl se naplno rozvine v Padoucnici (L' ascension du haut-mal), šestidílné autobiografické fresce. Ve Francii vychází od roku 1996 a už nyní je považována za nejvýraznější komiksový projekt posledního desetiletí.
David B. pracuje na celé řadě projektů současně, často ve spolupráci s dalšími tvůrci, a všechna významná nakladatelství si ho předcházejí. Jeho zatím poslední a současně první sólové barevné album pro velké nakladatelství, Čtení z ruin (La lecture de ruines), se odehrává během první světové války a mísí v sobě historická data s fantazií.
Tento text je součástí diplomové práce Věry Čumrové Komiksy se společenskou problematikou; Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, Ústí nad Labem 2004. Redakčně upraveno.