. Banks vniká do tajné laboratoře!
A odpovědí se mu skutečně dostane požehnaně. Při svém pátrání pronikne do své bývalé kanceláře a zde nalezne tajný vchod, který jej zavede do laboratoře ukryté v podmořském suterénu Zlatého města. Tam provádí genetické pokusy dosud tajemná žena se zeleně svítícíma očima. Jak se ukáže, není to nikdo jiný než profesorka Seedová, pro níž tuto laboratoř nechala vybudovat Banksova matka, když Golden City zakládala. Profesorka Seedová ve své laboratoři zdárně klonuje lidské jedince, a právě jeden z jejích úspěšných klonů zaujal místo a postavení pravého Harrisona Bankse. Ten je však nakonec zajat a starosta Golden City se svou radou rozhodnou o jeho likvidaci. Jak se z této prekérní situace náš hrdina dostane a jak zvítězí nad svými mocnými nepřáteli, to si autoři nechali do dalšího - a doufejme, že již posledního - dílu série.
. Jak víme z dílu třetího, řádová sestra Léa ví něco z dětství pravého Bankse, o kterém jeho dvojník nemá ani tušení. Je proto nutné ji za každou cenu odstranit. K tomu má dojít při slavnostním otevření nově renovovaného sirotčince. Vykradači vraků (viz první epizodu série) však bdí a atentát je zmařen; během zásahu však znovu padne do zajetí Mifa.Významnou úlohu má tentokrát i ochočený pelikán Nikos, jemuž Apple připevní na hlavu miniaturní televizní kameru. Nikos s ní poletuje nad Zlatým městem a snímá vše, co Vykradače zajímá. Krátce je připomenut i zlotřilý Šakal, který kdysi unesl, zabil a prodal Mifinu maminku (ano, ten bídák skutečně prodal její mrtvolu!).
Příliš dokonalá kresba
Po kresebné stránce je album dovedeno k téže perfektní chladné dokonalosti, jak tomu bylo v dílech předcházejících. Všechny plochy a plošky jsou nejenom bezchybně hladké a vypulírované, ale jsou jedna jako druhá fixně ohraničeny černou linkou; na pevně vymezené a jedině správné místo jsou dosazeny i mořské vlny a mořská tříšť. Dokonce ani vlasy se neodváží narušit úhledné uspořádání a ani v nejvypjatějších situacích neuniká z účesu jediný vlásek, který by narušil ohraničenou konturu. Kreslíř se v této sérii ovšem dokáže maximálně vyřádit na všelijakých futuristických strojích, přístrojích, aparaturách a dopravních prostředcích. Vykresluje na nich pečlivě všechny funkční prvky bez jediné prasklinky, bez jediného smítka.
. Dokonalé kolorování
Barvy měli v tomto dílu na starosti Pierre Schelle a Stéphane Rosa; svého úkolu se zhostili se ctí. Počítačové kolorování je sice, tak jako v minulých epizodách, nápadně perfektní a v celém pátém dílu se nad všemi událostmi klene modrá obloha prozrazující stabilní tlakovou výši. Některé sekvence jsou přece jen barevně odlišeny: Banksova pracovna a jeho sestup do tajné laboratoře jsou odstíněny do modra, Mifiny vzpomínky na matku mají výrazný okrový nádech, laboratoř profesorky Seedové má nepříjemný žlutozelený přísvit, apod. Kresbu poněkud ruší jen nepovedené stíny na 2. obrázku na str. 8, na 1. obrázku na str. 13 a na 4. záběru na str. 35.
… konec dobrý?
Tento díl série vydalo nakladatelství Delcourt taktéž v černobílém provedení v nákladu 5500 exemplářů. Toto speciální vydání (pochopitelně za speciální cenu) obsahuje navíc 8 stran náčrtků a je určeno pro sběratele. Po šestém, pravděpodobně závěrečném, dílu však zatím není ani vidu ani slechu…